Toegankelijke digitale dienstverlening

Steeds meer dienstverlening verloopt digitaal. Deze dienstverlening moeten we zo eenvoudig mogelijk maken zodat iedereen ze kan gebruiken. Daarom zorgen we dat onze websites en applicaties zo toegankelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk ontworpen worden.

Gebruiker centraal

Bij het ontwikkelen van toegankelijke digitale dienstverlening, is het belangrijk om de gebruiker van de website of applicatie centraal te zetten. We gebruiken de principes van Human Centered Design. We betrekken gebruikers tijdens het ontwikkelen van digitale dienstverlening via gebruikerstesten en bevragingen.

City Deal

Samen met de 12 andere Vlaamse centrumsteden en de Vlaamse Gemeenschapscommissie neemt stad Leuven deel aan de City Deal e-Inclusion by Design. Daarin werken we samen aan gebruiksvriendelijkere digitale dienstverlening, voeren we experimenten uit over mensgericht ontwerpen en delen we onze kennis.

Meld een probleem

Kwam je online dienstverlening van de stad tegen die niet toegankelijk was? Meld het ons. Zo help je ons om onze dienstverlening te verbeteren.

Heb je een vraag?

Contacteer ons. We helpen je graag verder.

Bel ons

0477 98 47 77

Mail ons

iedereendigitaal@leuven.be
Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.