Attest van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente

Dit is een document met een overzicht van alle adressen waar je in Leuven hebt gewoond.

Wie kan het aanvragen?

  • Jijzelf
  • Je wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd) of een bijzonder gemachtigde (advocaat, notaris, …)
  • Derden (een persoon of een publieke of private instelling)
    • Alleen als de afgifte van de documenten door de wet is voorgeschreven of toegestaan
    • Aanvraag moet schriftelijk gebeuren en ondertekend zijn
    • Vermeld de wettelijke bepalingen waarop de aanvraag is gesteund

Hoe aanvragen?

Vraag attest aan
 

Liever niet online?
Je kan het attest ook in het stadskantoor aanvragen, op afspraak.
Tijdelijk geen nieuwe afspraak mogelijk
Je kan alleen een nieuwe afspraak maken voor zaken die strikt noodzakelijk zijn, uit voorzorg voor het coronavirus.
Toch dringend een afspraak nodig? Bel naar 016 27 28 29. We bekijken of een uitzondering mogelijk is.

Prijs

Gratis.

Wanneer krijg je het document?

  • Zelf aangevraagd met je elektronische identiteitskaart
    Je krijgt het document meestal onmiddellijk in je mailbox.
  • Aangevraagd voor iemand anders met je elektronische identiteitskaart
    Je krijgt het document in je mailbox na een verificatie.
  • Aangevraagd zonder elektronische identiteitskaart
    Je krijgt het document na ongeveer 5 werkdagen toegestuurd op je officiële adres.

Document voor het buitenland

Om het document in het buitenland te gebruiken, heb je soms een legalisatie nodig.

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.