Meer info over de coachingsessies

Meer info over de gratis coachingsessies voor winkeliers en horeca.

Verkooptraining voor handel (Victoria De Mulder)

Je klanten laten vertrekken met een goed gevulde shoppingbag? De sleutel van het succes van je onderneming ligt in jouw handen en van je verkoopteam. Verbinding tussen klanten en je team is cruciaal. Enkele kleine ingrepen die door elke medewerker worden uitgedragen kunnen een direct gevolg hebben voor het rendement van je onderneming.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Dan kan Victoria met jou de resultaten bekijken die behaald werden na het trainen en coachen van teams en medewerkers.

Schrijf in

Meer rendabiliteit in jouw horecazaak, het kan! (Reginald Bouw)

Hoe kan je met slimme hospitality je omzetcijfer verhogen? Met deze coaching legt coach Reginald Bouw de nadruk op “verkoop door service”.

Door een doorgedreven hospitality experience te bezorgen aan de gast, worden de verkoopresultaten in positieve zin beïnvloed. Alle mogelijke kansen tot verkoop en meerverkoop worden in detail toegelicht. Er wordt ook uitgelegd hoe je dat klantvriendelijk kan aanbrengen.

Daarnaast bekijkt de coach samen met jou andere optimalisatie-kansen in functie van een betere rendabiliteit binnen jouw horecazaak.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Dan kan Reginald met jou overlopen welke zaken geïmplementeerd werden en wat het resultaat was en of de verkoopresultaten op een positieve manier werden beïnvloed. Zo niet, wordt er verder bekeken welke stappen nog kunnen gezet worden om alsnog een positief resultaat te behalen.

Schrijf in

Innovatieve trends en vernieuwing voor handel (Steven Bollé)

Op de hoogte blijven van de laatste innovaties en vernieuwingen? Tijdens deze sessie bekijkt Steven samen met jou hoe je kan inspelen op de noden van de consument van morgen. Via huidige relevante trends en innovatieve technologie denkt Steven mee hoe je je zaak kan innoveren en zo meer klanten kan aanspreken en meer commercieel succes kan boeken. Dat wordt gekoppeld aan de huidige doelgroep van je zaak zodat je onderneming echt versterkt wordt.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Dan kan Steven met jou bekijken welk meetbaar resultaat is bereikt bij de implementatie van de gegeven trends en tips. Aan de hand van foto's of filmpjes worden er verder nog verbeterpunten benoemd en worden prioriteiten bepaald. Daarna geeft hij nog verdere praktische tips om betere resultaten te bereiken, zowel door kleine stappen als door fundamentele veranderingen.

Schrijf in

Innovatieve trends en vernieuwing voor horeca (Karl Magnus)

Het businessmodel van je horecazaak versterken door innovatie of het implementeren van trends? In deze coaching bekijkt coach Karl samen met jou welke (inter)nationale trends en innovaties in 'food' en 'beverage' interessant kunnen zijn op een lokaal niveau, en dat op maat van je zaak en doelgroep. Je leert de vertaalslag te maken tussen interessante en innovatieve horecatrends en de meerwaarde ervan voor je eigen zaak.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Dan overloopt Karl met jou de resultaten en geeft bijkomend advies.

Schrijf in

Winkelinrichting, gevel en etalageadvies (Steven Bollé)

Hoe kan je de gevel, etalage en de inrichting van je handelszaak optimaliseren? Breng foto’s, een winkelplan, eventueel een filmpje van je zaak mee.

Daarbij komen onder andere de stopkracht, uitstraling, raamcommunicatie, etalageverlichting, etalagepresentatie en visual merchandising aan bod. Het doel van de coaching is om enkele concrete actiepunten te geven om de gevel en etalage te verbeteren.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Steven bekijkt waar en hoe je je zaak nog verder relevant kan houden. Met behulp van opgedane inzichten uit het vorige coachingstraject en de noden van de consument van morgen, streef je samen naar een verbeterde manier om in te spelen op de veranderende markt.

Schrijf in

AI en marketingcommunicatiestrategie (Karl Magnus)

AI heeft de afgelopen jaren een grote impact gehad op vele industrieën, waaronder marketing. AI-technologieën in marketing kunnen bedrijven helpen om de effectiviteit en efficiëntie van hun marketinginspanningen te verbeteren.

Maar hoe ga je er als ondernemer nu mee aan de slag? Want ook al kunnen deze AI-tools uitstekend zijn in het automatiseren van bepaalde taken, er is nog steeds ondersteuning nodig van menselijke marketeers. Karl Magnus neemt je mee in die tools en hoe ze te gebruiken.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Dan kan Karl samen met jou de optimalisatie van je marketingstrategie bekijken. Je leert hoe je het resultaat van acties, promoties en interacties kan lezen (op basis van jouw data) en welke stappen je moet nemen om dit nog verder te verbeteren.

Schrijf in

Ontwikkeling en bijsturing van sociale media (Andreas Nys)

'Content is queen': Geen oubollige en saaie ideeën, maar wel het belangrijkste stuk in jouw online marketingstrategie. Heb je intern al een marketingstrategie bedacht en zit je te popelen om die uit te werken of aan te vullen met prachtige content? Krijg de tips en tricks om het beste uit je camera en foto’s te halen.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Dan brengt de coach met jou de mediaresultaten in kaart en wordt er in samenspraak een verdere strategie op maat bepaald. Er wordt gericht de tijd genomen om in te zoomen op de specifieke noden, op wat er wel en niet werkte in het vorige opgestelde plan en bekeken hoe dit kan verbeterd worden.

Schrijf in

Kostenbeheer (Gert Buys)

Hoe laat ik de boekhouder voor mij werken in plaats van andersom? Welke zaken mag je van je boekhouder verwachten? Als je als ondernemer weinig vragen stelt, zal je boekhouder standaard rapporten opmaken die misschien niet voldoende afgestemd is op je werking. De boekhouding blijft te veel een achteruitkijkspiegel die registreert wat er in het verleden is gebeurd. Hoe kan je samen met je boekhouder een manier vinden om deze cijfers te gebruiken om ook naar de toekomst te kijken? We werken samen de overzichten die je boekhouder aanlevert verder uit.

Als ondernemer ben je druk bezig met je dagelijkse werking en daar ben je goed in. De kracht zit ook in het af en toe eens afstand nemen van die dagelijkse drukte om na te gaan of je nog doet wat je oorspronkelijk vooropstelde. Een goed (financieel) plan is daarvoor onmisbaar. Hoe begin je aan de opmaak van zo’n plan, of, als je er al eentje hebt, hoe hou je dat up-to-date? Waaraan moet een financieel plan voldoen om bruikbaar te blijven doorheen het jaar, zodat je er regelmatig naar kan teruggrijpen?

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Als opvolgtraject zal Gert Buys vertrekken van het eerder besproken financieel plan en bekijken hoe dit geëvolueerd is gedurende de voorbij maanden. Je krijgt nieuwe tips en er worden er ook nieuwe doelstellingen geformuleerd waar je je op kan richten.

Schrijf in

Succesvol personeel rekruteren en behouden (Reginald Bouw)

Kan je met het juiste personeelsbeleid je onderneming boosten? Tijdens deze coachingsessie bespreekt coach Reginald met jou een effectief personeelsbeleid dat aansluit bij de doelstelling van jouw onderneming.

Je wordt ondersteund in toekomstige rekruterings- en opvolgingsprocedures om de juiste medewerkers te vinden voor je zaak. Samen wordt gekeken naar de motivatie van huidige medewerkers, de verloningswijze per medewerker en mogelijke kansen voor loonoptimalisatie.

En wat zijn de verwachtingen van Generatie Z? Hoe ga je daar als werkgever mee om? In deze speedcoaching reiken we de nodige tools aan om voor die doelgroep een succesvol rekruterings- en retentiebeleid te kunnen voeren.

Volgde je al eerder een coachingtraject?

Bij de evaluatie zal Reginald zich focussen op 3 punten: Verloningswijze verder verbeteren, motivatie van medewerkers verhogen aan de hand van de door de ondernemer gegeven informatie en verbeteren van rekruterings- en opvolgingsprocedures, indien nodig.

Schrijf in

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.