Vacature deskundige facilitair beheer

Leuven bezit heel wat gebouwen in de stad. Het onderhoud van die gebouwen gebeurt door stadsdiensten en externe partners. Als deskundige facilitair beheer volg je de onderhoudscontracten met externe partners op.

  • Diploma: Bachelor of secundair onderwijs
  • Contract: Vaste job
  • Organisatie: Stad Leuven
  • Solliciteren: Tot en met 19 november 2025

Jouw belangrijkste taken

  • Je volgt onderhoudscontracten met externe partners op.
  • Je doet kwaliteitscontroles en controleert of de afspraken worden opgevolgd.
  • Je maakt bestelbonnen op en kijkt facturen na.
  • Je organiseert overlegmomenten met externe partners en eigen diensten.
  • Je bekijkt de huidige processen met een kritische blik.

Waar ga je werken?

Je werkt op de stadswerkplaats aan de Kolonel Begaultlaan 47 in Wilsele (bekijk op kaart).

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Vaste job
    Je krijgt een vaste job: een contract van onbepaalde duur of vaste benoeming. Je werkt voltijds.
  • Loon
    Je verdient minstens € 3.059,65 bruto per maand als je voltijds werkt.
    Voor de loonberekening nemen we jouw ervaring volledig over.
    Bereken je loon
  • Vakantie
    Je krijgt 35 vakantiedagen per jaar als je voltijds werkt.
  • Andere voordelen
    Je krijgt een heleboel extra's, zoals terugbetaling van het openbaar vervoer, eindejaarspremie, vakantiegeld, maaltijdcheques, ecocheques, fietslease, opleidingen …

Welke diploma’s en ervaring heb je nodig?

  • Je hebt een bachelordiploma. Een gelijkwaardig diploma uit het buitenland kan ook.
    Heb je alleen een diploma of getuigschrift secundair onderwijs? Dan moet je ook slagen voor niveautesten.
  • Je hebt minstens 1 jaar professionele ervaring in het technisch onderhoud van gebouwen en het beheren van onderhoudscontracten.

Welke vaardigheden heb je best?

  • Je hebt een goede technische kennis van gebouwen.
  • Je werkt nauwkeurig als je contracten, bestelbonnen of facturen nakijkt.
  • Je houdt rekening met de wensen van de dienst en de gebouwbeheerders.
  • Je komt afspraken na.
  • Je neemt verantwoordelijkheid.
  • Je werkt vlot samen met collega’s en externe partners.
  • Je bekijkt problemen breed en onderbouwt je beslissingen duidelijk.

Daarnaast voldoe je aan de algemene voorwaarden waar iedereen bij ons aan moet voldoen.

Interesse in deze job?

Solliciteer online, ten laatste op woensdag 19 november 2025.

Wat je moet weten voor je start

  • Je sollicitatie bestaat uit:
    • Vragen over je kennis en motivatie
      Voeg geen motivatiebrief als bijlage toe: We werken niet met een motivatiebrief, maar stellen vaste vragen. Zo kunnen we kandidaten beter vergelijken.
    • Je cv
    • Foto of scan van je bachelordiploma, of je diploma of getuigschrift secundair onderwijs
  • Werk je sollicitatie binnen 1 uur af. Opslaan en later terugkeren kan niet.
  • Heb je een beperking waardoor je niet kan meedoen met de selectie? Dan kan je een aanpassing vragen.
  • Je krijgt meteen een bevestiging per mail. Geen mail gekregen? Contacteer ons

Solliciteer nu

Hoe kiezen we de geschikte kandidaat?

In elke job gaan we voor de best mogelijke match. Zowel voor jou als voor ons. Je doorloopt deze stappen en moet telkens slagen om door te kunnen gaan. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor de volgende stap.

  1. Screening van de kandidaten
    We evalueren je motivatie en professionele ervaring.
  2. Niveautesten
    Alleen als je geen bachelordiploma hebt. We peilen naar jouw capaciteiten in de week van 1 december 2025.
  3. Sollicitatiegesprek
    Voor het gesprek bereid je schriftelijk een opdracht voor. Die licht je mondeling toe voor een jury in de week van 15 december 2025.
  4. Jobaanbod of wervingsreserve
    We maken een rangschikking van alle kandidaten die slagen voor het sollicitatiegesprek. De eerste kandidaat krijgt de job.

Ben je geslaagd, maar kreeg je de job niet?
We houden je gegevens bij in een lijst. Als we een gelijkaardige vacature hebben, contacteren we je. Je moet dan niet opnieuw solliciteren.

Heb je nog vragen over deze job?

Vragen over de jobinhoud

Nele Sambre
Afdelingshoofd facilitair beheer
Tel. 016 27 20 61
E-mail: nele.sambre@leuven.be

Andere vragen over deze vacature

Vermeld in je mail 'Vacature deskundige facilitair beheer'.

Stadskantoor

Dienst personeel - werving en selectie

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven
Bekijk op kaart

Ontvang wekelijks nieuwe vacatures in je mailbox.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.