Vertrek naar het buitenland: uitschrijving

Vertrek je naar het buitenland en heb je niet de Belgische nationaliteit? Schrijf je dan uit bij de stad.

Wanneer uitschrijven?

  • Ten vroegste: 1 week voor je vertrek
  • Ten laatste: bij aankomst in het buitenland
Je uitschrijving gaat in op de datum waarop je je e-mail verstuurd hebt. Je elektronische verblijfskaart wordt dan geannuleerd, waardoor je ze niet meer kan gebruiken om in te loggen bij online overheidsdiensten.

Heb je je geldige kaart nog nodig voor een PCR-test of een coronacertificaat? Dan mag je jezelf ook uitschrijven nadat je in het buitenland bent aangekomen.

Hoe uitschrijven?

  • Mail naarnietbelgen@leuven.be 
  • Onderwerpregel van de mail: ‘uitschrijving’+ rijksregisternummer + familienaam + voornaam (zoals vermeld op jouw nationale identiteitskaart of paspoort)
  • Bijlagen (in pdf, 1 scan per document):
    • Nationale identiteitskaart (voor- en achterkant) of nationale paspoort (pagina met jouw persoonsgegevens en foto)
    • Huidige verblijfskaart (voor- en achterkant), bijlage 8/8bis, bijlage 15 of bijlage 45
  • Vermeld in de mail:
    • Reden voor de aanvraag
    • Familienaam, voorna(a)m(en)
      (zoals vermeld op jouw nationale identiteitskaart of jouw nationale paspoort)
    • Adres in het buitenland (max. 70 tekens, in formaat ‘straat + huisnummer, postcode + gemeente, land’)
    • Geplande vertrekdatum
Opgelet
  • Doe je een aanvraag voor je gezin? Dan stuur je 1 mail. Vermeld alle namen van de gezinsleden en voeg de documenten van alle gezinsleden toe.
  • We behandelen alleen volledige aanvragen.

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.